Published lucrare la comanda

lucrare de licenta la comanda ...Share on FacebookShare on Google+Email this to someone

(31, ‘Abandonul scolar in randul adolescentilor’, ‘De ce rata abandonului scolar este in continua crestere? Tot mai multi parinti si profesori se intreaba din ce in ce mai des acest lucru.\r\nCauzele acestei cresteri difera de la o tara la alta, de la o cultura la alta iar consecintele nefaste ale abandonului scolar in randul adolescentilor poate atinge cote alarmante.\r\nAbandonul scolar reprezinta o problema globala majora iar statisticile arata ca aceasta se va accentua datorita crizei economice. In tara noastra abandonul scolar a crescut cu o treime in ultimii noua ani.\r\nPrevenirea abandonului scolar impune introducerea unor masuri menite sa incurajeze participarea tuturor elevilor la orele de curs, aceste masuri fiind inca disputate si aflate in proces de perfectionare.\r\nPentru a putea preveni abandonul scolar, trebuie ca mai intai sa tinem cont de factorii care declanseaza in mintea adolescentului, dorinta de abandon. Cauzele pot fi diverse, insa intotdeauna ele apar din exterior si se dezvolta in interior, de cele mai multe ori sub forma unor dorinte care daca nu sunt alimentate pozitiv pot conduce la frustrari, dezamagiri, stima de sine scazuta etc.\r\nAdesea, cauzele abandonului scolar provin din mediul familiar si tin de educatia pe care parintii o ofera in acest sens, de lipsa resurselor materiale, de timpul pe care parintii il aloca cresterii si dezvoltarii adolescentului.\r\nEste foarte important ca in familia copilului ajuns la stadiul de adolescent, sa existe un model pe care acesta sa-l urmeze.\r\nCei mai multi parinti fac greseala de a-si trimite copii la scoala fara a le explica in prealabil de ce este necesar ca ei sa faca o scoala, care este rolul scolii in viata lor, sau de ce sunt nevoiti sa invete o gama variata de materii pe care ei le considera inutile. Neintelegand care este rolul scolii in viata lor, acesti copii ajunsi la adolescenta vor considera ca studiile nu le sunt necesare si prin urmare nu vor mai dori sa le finalizeze.\r\nIn acest caz, parintii sunt sfatuiti sa aloce cat mai mult timp adolescentului pentru a putea observa indeaproape comportamentul si planurile acestuia de viitor, si de asemenea sa il motiveze prezentandu-i exemple pozitive din care acesta sa inteleaga ca scoala dezvolta aptitudinile intelectuale care il vor ajuta pe viitor sa-si aleaga meseria potrivita.\r\nO alta cauza a abandonului scolar o reprezinta anturajul din care adolescentul face parte dar si cadrele didactice care activeaza in unitatea scolara in care acesta isi desfasoara studiile. \r\nIn mod normal fiecare adolescent isi alege ca prieteni persoane care ii seamana in functie de obiceiurile sale, de dorintele pe care le are, de principiile si prejudecatile sale. In acest caz, adolescentul se integreaza usor in anturaj si este placut de ceilalti membri ai grupului. Dar ce se intampla in cazul in care adolescentul isi alege gresit anturajul?\r\nLucrurile se schimba in acest caz, iar adolescentul risca sa nu fie placut de ceilalti membri ai grupului sau viceversa. Daca membrii grupului nu au aceleasi principii, aceleasi afinitati sau un scop comun, grupul risca sa se destrame iar in locul prieteniei sa apara antipatia, iar conflictul va fi cuvantul ce va caracteriza grupul respectiv.\r\nDe cele mai multe ori membrii grupului devin reticenti atunci cand vine vorba de aparitia unui nou membru in anturaj. Un exemplu pertinent il reprezinta aparitia in clasa a unui nou coleg.\r\nLa prima vedere ceilalti colegi il privesc pe noul venit ca pe un intrus, ca pe cineva care le perturba linistea. Urmeaza mai apoi acceptarea si integrarea noului coleg in grupul clasei. Insa exista posibilitatea ca „intrusul” sa nu fie acceptat de catre ceilalti din diverse motive: datorita dezinteresului fata de invatare sau dimpotriva datorita dorintei de a concura si de a castiga intotdeauna in fata celorlalti, datorita lipsei sale de tact la adresa colegilor sau viceversa, datorita izolarii de ceilalti sau dimpotriva a dorintei excesive de afirmare, datorita vocabularului nepotrivit sau din contra a folosirii unui limbaj mult prea sofisticat, datorita atitudinii de inferioritate sau dimpotriva a unei atitudini de superioritate fata de ceilalti colegi etc. \r\nRespingerea adolescentului din cadrul grupului de colegi atrage dupa sine dorinta de abandon scolar.\r\nPentru prevenirea acestei situatii adolescentul care doreste sa se integreze in grupul colegial trebuie sa aiba in vedere urmatoarele aspecte: in primul rand trebuie sa inteleaga si sa accepte ca fiecare persoana este diferita si ca are atat defecte cat si calitati si indiferent de aceste defecte sau calitati, datoria lui este sa respecte persoanele din jur pentru ca la randul sau sa fie respectat. Pe de alta parte acesta nu trebuie sa accepte lipsa de respect afisata de ceilalti la adresa lui si trebuie sa gestioneze situatia in asa fel incat sa nu aduca prejudicii morale celorlalti.\r\nUn alt factor important in aparitia si prevenirea abandonului scolar il reprezinta cadrele didactice.\r\nCadrele didactice isi asuma rolul de profesionisti in meseria pe care o exercita dar si de indrumatori, educatori ai elevului. \r\nDin punct de vedere educational, ca si indrumator al adolescentului, profesorul se angajeaza in procesul de formare- maturizare al acestuia. Profesorul se foloseste de psihologie pentru a scoate la iveala aptitudinile si talentele adolescentului. Psihologia pe care se bazeaza profesorul poate fi caractetizata prin trei cuvinte de ordine: motivare, recunoastere,invatare responsabila.\r\nUn cadru didactic competent descopera in timp util cauza care sta la baza lipsei de motivare si apeleaza la diverse trucuri pentru a-l motiva pe elev. Un exemplu relevant ar fi folosirea talentelor elevului in scopul motivarii acestuia, adica, daca de exemplu adolescentului ii place sa se joace cu cuvintele, profesorul il poate motiva punandu-l pe acesta sa faca compuneri pe diferite teme si eventual sa ii impuna si un timp de lucru limita. Dupa motivare, profesorul trebuie sa recunoasca meritele elevului printr-o nota, prin propulsarea spre participarea la diverse olimpiade, concursuri etc. Procesul final se va incheia cu dezvoltarea responsabilitatii adolescentului fata de invatare care implica organizarea timpului de lucru in clasa, organizarea temelor etc.\r\nIn cazul in care cadrele didactice din unitatea de invatamant in care adolescentul studiaza, nu sunt competente si nu au capacitatea de a motiva elevul pentru a scoate la suprafata talentele si aptitudinile sale, acesta din urma va fi dezamagit si va avea impresia ca talentele nu-i sunt recunoscute.\r\n Drept urmare, in lipsa unei motivari, in lipsa recunoasterii meritelor sale de catre profesor dar si lipsa de tact a cadrelor didactice de a-l face pe adolescent sa constientizeze statutul sau de elev si responsabilitatea sa care o reprezinta invatarea, pot conduce la abandonarea unitatii de invatamant si dezinteres total fata de invatare.\r\nIn conditiile actuale, datorita sistemului de invatamant care nu mai garanteaza gasirea unui loc de munca dupa obtinerea diplomei de bacalaureat sau de licenta, dar si numarul scazut al locurilor de munca vacante sau a situatiei materiale precare, cei mai multi adolescenti resping ideea continuarii studiilor.\r\nCrearea unor conditii favorabile invatarii atat acasa cat si in scoala, implicarea parintilor si a cadrelor didactice in motivarea adolescentului spre studiu, constientizarea importantei studiului de catre copii/ adolescenti, mentinerea interesului pentru studiu dar si rasplatirea eforturilor intelectuale prin diplome, note, medalii sau resurse materiale, pot avea o mare contributie in prevenirea abandonului scolar. \r\n’, ‘2013-10-10 12:01:55’),
(32, ‘Prezentul’, ‘PREZÉNT, prezente, s.n. (Inv.)=Dar,cadou.–Din frantuzescul “present”, conform DEX ”98 (1998). \r\nAsadar, dupa cum este aratat si in dictionar, prezentul ne este infatisat ca un dar. Dupa parerea mea, un dar trebuie primit si apreciat. \r\nSuntem mult prea grabiti, in ziua de astazi, ca sa mai fim si recunscatori pentru ceea ce ni se ofera, iar clipa prezenta este un dar gratuit si minunat de la univers, fara de care, probabil, nu am putea functiona. \r\nEste incredibil cum trece timpul in zilele noastre, prezentul fiind indispensabil oricarei persoane, desi obisnuim sa actionam intr-un mod automatizat, parca robotic. Uitam sa ne bucuram, sa gustam fiecare moment, sa il constientizam, sa il savuram la adevarata lui valoare si intensitate.\r\nSa nu uitam ca viata noastra este alcatuita din miliarde de clipe (secunde), iar cand acestea trec, trec odata cu ele si zilele, saptamanile si anii, nemaiputand sa ne intoarcem vreodata de unde am plecat, decat amintindu-ne cu placere sau nu, de trairile avute.\r\nAr fi de dorit sa incepem sa lasam grijile, stresul cotidian si diferitele dificultati deoparte, pentru a trai constient de ceea ce se intampla in jurul nostru, de ceea ce se petrece in sufletul si in mintea noastra, ajungand astfel la un alt nivel de intelegere a drumului pe care viata ne poarta sau prin care ne lasam purtati de ea. \r\nDepinde de fiecare dintre noi cum alegem sa ne petrecem restul vietii: in prezent, in trecut sau in viitor? Noi suntem singurii responsabili de actiunile pe care le realizam, de gandurile noastre si de ce nu, de sentimentele noastre. Nu ar fi mai simplu, in loc de propria inrobire in stereotipuri, prejudecati si automatisme demne de efectul de turma, care se acutizeaza rapid, sa ajungem sa fim constienti de propriile valori, principii de viata si sa traim dupa propriile reguli?\r\nLas la latitudinea cititorului raspunsurile la toate aceste intrebari…’, ‘2013-10-10 12:20:25’),
(33, ‘Natura este un dar oferit de Dumnezeu, insa noi, oamenii, nu il apreciem la adevarata sa valoare ‘, ‘Natura este un dar oferit de Dumnezeu, insa noi, oamenii, nu il apreciem la adevarata sa valoare si o distrugem prin diverse actiuni daunatoare, creand conditii de viata care, credem noi ca ne-o infrumuseteaza, nerealizand ca natura este, insasi, frumusetea vietii.\r\nDe-a lungul timpului, omul a distrus multe colturi de natura prin lacomia sa de a evolua, iar unul dintre acestea este Delta Dunarii.\r\nDelta Dunarii, un paradis natural se intinde la varsarea Dunarii in Marea Neagra, acolo unde fluviul isi incheie lunga calatorie. Secole de-a randul, suprafata Deltei s-a extins datorita malului adus de fluviu dand astfel nastere la o retea de canale, de lacuri, de insule acoperite cu stuf, de paduri tropicale, de pasuni si de dune de nisip. Delta Dunarii este un dar suprem pe care “frumoasa Dunare albastra” il face uscatului inainte de a-si contopi apele sale cu cele ale Marii Negre.\r\nCeea ce se intampla in acest „paradis al pasarilor” este strigator la cer, din punctul de vedere al „functionalitatii” lui, in urma interventiei umane si ar trebui tras un semnal de alarma omenirii.\r\nDatorita urbanizarii, extinderii zonelor industriale si de agrement, poluarii solului si a apelor, vanatorii, suprapasunatului, exploatarii intensive a resurselor naturale, turismului practicat si el intr-un mod excesiv si nu numai, au afectat si modificat complet functiile acestui ecosistem. \r\nTot omul, realizand ca, usor, isi distruge mediul in care traieste, s-a gandit la o metoda de a reface ceea ce a distrus si a conserva biodiversitatea.\r\nAstfel, s-au infiintat diverse institutii si s-au elaborat legi care sa protejeze natura. De exemplu Institutul National de Dezvoltare – Cercetare Delta Dunarii din judetul Tulcea studiaza amanuntit ecosistemele Deltei Dunarii si evolutia lor. Un alt exemplu este Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii care se ocupa de administrarea rezervatiei, dupa cum ii spune si numele. Ambele sunt autoritati competente de a sanctiona pe cei ce incalca prevederile legale in spatiul deltaic.\r\nInsa aceste institutii au un obiectiv comun, in momentul de fata, si anume reconstructia ecologica a Deltei Dunarii. S-au pus in aplicare multe proiecte de reconstructie ecologica si in continuare aceasta idee este in curs de dezvoltare.\r\nUnele dintre ecosisteme au raspuns pozitiv la renaturarea lor, dar asta nu trebuie sa constituie solutia distrugerii habitatelor.\r\nReconstructia ecologica ofera o sansa pentru sporirea biodiversitatii biologice in habitatele degradate, ofera metode de refacere a speciilor, comunitatilor si functiilor ecosistemelor, dar asta nu inseamna ca trebuie sa mergem pe ipoteza “distrug-reconstruiesc”, ci trebuie sa pastram ceea ce ne este lasat de la Dumnezeu in stare naturala.\r\n’, ‘2013-10-10 12:53:51’),
(34, ‘LEGENDA MODERN’, ‘Din netimpul lor, zeii isi intorsesera fata catre marginile universului. Nu mai puteau privi catre aceasta planeta zbuciumata. Erau satui de atata ura si violenta. De aceea au hotarat sa lase pentru un timp destinul pamantului in mainile oamenilor. Au ingaduit pana si eliberarea lui Prometeu, care, uluit de atata bunavointa din partea divinilor zei, nu stia cum sa se bucure sau cat sa se bucure de aceasta gratiere divina. Nestiind ce sa faca cu libertatea lui, ramase neclintit pe stanca pe care fusese legat veacuri de-a randul ,inegrite de timpul universal si al caror numar nimeni nu-l mai stia.\r\n\r\nVazand ca pamantul le apartine, iar universul nu le mai este potrivnic, oamenii au hotarat sa schimbe lumea in care traiau. Au hotarat ca lumea sa stea dreapta, in universul nemarginit, netinand cont de faptul ca infinitatea cosmica este curbata. Imposibilitatea realizarii acestei absurditati nu putea fi inteleasa de mintea destul de riguroasa a pamantenilor. De aceea au inceput cladirea unei lumi noi, mai drepte, mai frumoase, care insa intr-un anumit punct si la un anumit moment se naruia precum manastirea mesterului Manole. Temelia acestei noi lumi se naruia necontenit, revenind la forma initiala, ajungand mereu la acel punct zero al timpului si spatiului. Pana cand nu se stie din ce motiv sau cauza, intreaga lume s-a spart in mii si mii de cioburi, zgomotul lor risipindu-se in infinitatea universului.\r\n\r\nUimit de acest sunet nemaiauzit, Atlas privi in sus spre nemarginirea universului, descoperind cu uimire ca imensul glob ce-i fusese incredintat disparuse si, odata cu el, si greutatea cosmica ce-i impovara umerii de gigant. Cauta incurcat cu privirea un punct de sprijin in acea vastitate cosmica, dar nu stia incotro sa priveasca si un sentiment de spaima necunoscut de el pana atunci incepu sa i se cuibareasca in sufletul sau de titan. Dar undeva in intunecatul univers,pe-o bucata dintr-o margine de lume, un copil floare privea uimit din scranciobul lui de lemn catre uriasul titan. Ochii mari si senini strapungeau nedefinitele spatii, privindu-l mirati si cu neclintita acuzare pe Atlas. Sub aceasta privire, o teama infricosatoare nascuta din sentimentul de vinovatie il facu pe Altlas sa tremure pentru o clipa la gandul ca zeii il vor pedepsi pe el pentru nebunia oamenilor.Privirea lui impersonala, fara margini, se opri pe copilul ce ramasese suspendat intre universuri,cautand sa descopere in el acea rautate caracteristica omenirii. \r\n\r\nDar nu vazu decat o nedefinita tristete in ochii mari si intrebatori ai copilului. Pentru o clipa, Atlas gandi cu raceala ca nu –i pasa ce va face acest copil pierdut in lumea rece a universului, dar el era multumit ca scapase de acea povara cosmica pentru totdeauna. Acum putea face ceea ce voia, nemaipurtind si nemaiavand grija nimanui. Dar curand isi dadu seama ca greutatea imensa a nimicului ce-i apasa umerii uriasi era incomparabil mai grea decat cea a pamantului. In sufletul sau mare, aparu deznadejdea si sentimentul inutilitatii. Din ochii mari, neexpresivi si neinduplecati ai titanului se prelinse o lacrima titanica. Simtea ca sufletul sau se face mii de farame sub greutatea acestei deznadejdi. Nu stia incotro sa priveasca si unde putea sa gaseasca acel ceva ce i-ar fi alinat sufletul. Stia ca in universul intunecat nu gaseste compatimire sau intelegere, iubire sau macar ura. Stia ca universul este impasibil la toate framantarile lui, la trairile lui, la lacrimile lui.\r\n\r\nCopilul floare din scranciobul lui de lemn intinse o mana de raza spre obrazul uriasului, pentru a-i sterge lacrimile si pentru a-i magaia nefericirea. Si in acel spatiu cosmic, Atlas simti ceva ce nu simtise de cand se stia, ce nu simtise niciodata pana atunci : IUBIRE. Un val de iubire si duiosie ii incalzi inima, il facu sa simta mangaierea si surasul luminii sa simta ca cineva sufera alaturi de el si ca in acel univers rece tristetea lui apasa si sufletul acestui copil plapand. Amandoi, copil si titan, varsau lacrimi amare pentru lumea pierduta si pentru golul lasat de aceasta in vastitatea infinitului. Lacrimile lor curate si grele se impreunau cazand in picuri grei peste cioburile pamantului . Si aceste lacrimi au vindecat pamantul facandu-l mult mai frumos. \r\n\r\nAtlas isi imbratisa nepretuitul odor renascut din lacrimile sale si ridica ,cu multa dragoste, imensul glob pe umeri. Iar pe copilul floare de la care invatase si primise atata dragoste , titanul il aseza cu grija in scranciobul lui de lemn pe noua margine lume aparuta din lacrimi si iubire.\r\n’, ‘2013-10-10 12:57:35’),
(35, ‘Naturopathy’, ‘Years ago I’ve had a health problem. Medium I should say, taking as always the full part of the glass. Medium was still meaning an imminent surgery followed by the impossibility of having my second child.\r\nFor me, starting from that point, it was the beginning of an irreversible process of learning, going deep down in an area completely unknown until then. It was a sort of Pandora’s Box, and those in love with naturopathy will know what I am talking about. I should say the circumstances were favourable….why not believe in destiny? All of us have in some moments in life sensation that everything is drawn and it is the best to let us taken by life as a smooth stream. Every fight with “what is written for us” is turning to be our worst enemy.\r\nMaybe the moment of leaving Romania (for only two years-I was told and thinking), together with the delay by default of the surgery, a few months of “between jobs” – as Americans use to say-made me find an alternative solution.\r\nI have no intention to tell you now about my first steps in the field, the smooth and effortless transition from one day to another to vegetarianism. I can say after a year I was somebody else, even my physiognomy was changed. In a few months my surgery has no reason to be done, I was feeling healthier and energetically as ever, enlightening from inside the world around me. It was the moment God sends me my precious gift, my second child.\r\nThe change was so profound and sudden for those around me, than I was attracting more people looking like me. My husband started to be more and more like a stranger. ”Those who are not with us are against us”-this use to be the conclusion of what was happening after, with my husband’s perception about myself, our marriage, about our inevitable divorce in the end.\r\nThere are moments in life, crossways, we discover only after another portion of way. Years of searching and finding, looking back to what we used to be then…what we are today. And we will simply know that the way we chosen was good-or maybe the only one to follow.\r\n\r\n’, ‘2013-10-10 12:57:59’),
(36, ‘mai mult “gol” decat substanta’, ‘\r\nToate lucrurile din jurul nostru sunt constituite din diverse elemente. Asta se poate vedea cu ochiul liber, dar cu mii de ani in urma, oamenii credeau ca toate lucrurile care ne inconjoara sunt constituite din aceleasi 4 elemente promordiale. Era vorba de apa, aer, pamant si foc.\r\n\r\nMai tarziu, o serie de ganditori, numiti filosofi, au emis ipoteza ca trebuie sa fie mai multe elemente asa zise primare, ca nu se poate ca la o asa de mare diversitate a naturii sa corespunda doar acele 4 elemente, plus ca nu exista nici o confirmare experimentala ca e asa… Tot ei au zis ca substantele care alcatuiesc materia inconjuratoare se pot divide in parti mai mici, care la randul lor sunt la fel cu substanta din care provin – sau cu alte cuvinte, au aceleasi proprietati.\r\n\r\nPe de alta parte, s-au gandit ca orice instrumente sau metode ar utiliza ca sa taie in parti mai mici o bucata dintr-o substanta – de exemplu, o bucata de fier – e greu de crezut ca se poate face asta in parti oricat de mici. Si au admis, de comun acord, ca cea mai mica bucatica de substanta care nu se mai poate divide prin nici o metoda, sa fie numita „atom” – in limba greaca insemnand „indivizibil”.\r\n\r\nPana-n secolul al XIX-lea, lucrurile au ramas cam asa. Atunci, datorita nevoilor de a intelege fenomene care aveau loc in industria chimica in plina dezvoltare, prin mai multe experimente si descoperiri s-a ajuns la o intelegere de finete a structurii materiei si anume a structurii discontinue a acesteia.\r\n\r\nAdica, mai concret – desi paradoxal la prima vedere –biroul sau foaia de hartie pe care scriu eu acum sunt pline de „gauri”, asa, cam ca un cascaval. Si mai socant e ca foaia de hartie sau biroul, sau orice alt lucru din jurul nostru, e mai mult plin de „goluri” adica e mai mult gol decat plin, desi nu pare in asa in realitate…\r\n\r\nHai sa vedem cam cum stau lucrurile:\r\nPe de o parte stim ca un corp (asa cum e foaia mea de hartie sau mina de creion cu care scriu acum) este format din particele mai mici. Spunem ca putem divide acel corp in parti din ce in ce mai mici, pana cand ultima bucatica mai e de acelasi fel (adica are aceleasi proprietati cu substanta initiala). Asta se numeste molecula.\r\n\r\nDaca, in continuare spargem molecula, o sa gasim in interiorul acesteia atomi. Apoi, in interiorul unui atom o sa gasim un nucleu in centrul lui si niste electroni, – care ca si planetele Sistemului Solar – graviteaza in jurul acestuia.\r\n\r\nNucleul la randul lui contine niste particule numite protoni si neutroni. Incercand sa „vada” de fapt daca mai e ceva si in interiorul particulelor constituente ale materiei (adica in interiorul electronilor, protonilor, etc) fizicienii au descoperit niste particule pe care le-au numit „quark” (au preluat termenul de la Lewis Carol care in „Alice in tara minunilor”, ca sa desemneze ceva ce nu poate sa fie desemnat, a folosit cuvantul „quark”)\r\n\r\nAcum, de ce spuneam ca biroul pe care scriu eu acum e mai mult gol decat plin? \r\n\r\nPai e asa: in interiorul unui atom, se afla, un nucleu, iar in jurul nucleului se rotesc electronii. Daca ne imaginam nucleul mare cat un buton de pe tastatura laptopului, atunci electronii se rotesc la o distanta de trei statii de tramvai de acest buton… iar de la butonul tastaturii (nucleul) pana la acei electroni nu mai e „nimic”….\r\n\r\nMai mult decat atat, 99,9 % din intreaga masa a atomului e concentrata in nucleu, adica prin extensie, intreaga greutate a biroului meu este concentrata in milioane si milioane de puncte foarte mici, iar restul, cea mai mare „parte” a biroului meu nu are greutate…. „strange” cu ar zice unii, si „nice” cum ar zice fizicienii…\r\n’, ‘2013-10-10 13:04:24’),
(37, ‘Criza economica si caderea SUA’, ‘ Marea criza economica ce a lovit intreaga lume a pornit din America la sfarsitul anului 2007 prin falimentul bancii Lemon Brothers. La acel moment bancile din toata lumea au trecut printr-un moment critic, lumea fiind tentata sa isi retraga banii. Ce s-a intamplat mai exact? Totul a fost ca un balon urias care se umflase artificial prin cresterea necontrolata si nejustificata a preturilor la imobiliare. O a doua greseala a bancilor a fost creditarea excesiva, pe baza buletinului fara ca creditorul sa acorde vreo garantie cum ca ar ar fi potent din punct de vedere financiar.\r\n Lasandu-se duse de val institutiile de credit au ademenit oamenii intr-o „capcana” pentru ca chiar daca era o perioada infloritoare nu toti isi rambursau creditele si dobanzile aferente: bancile scoteau in extra-bilant creditele neperformante afisand astfel un bilant curat ce arata ca banca o duce perfect. Dupa falimentul Lemon Brothers s-a spart acel balon urias si o apocalipsa s-a pravalit asupra celor care aveau credite. La conducerea SUA in acel moment se afla George W. Bush, unul dintre cei mai slabi presedinti (ca pregatire economica) din istoria Statelor Unite ale Americii. De ce spun asta? Pentru ca desi economia inregistrase doua semestre de crestere negativa el ezita sa accepte ca economia Americii poate fi clatinata de aceasta criza economica. Dupa cum spunea si Stiglitz: „Atunci cand o criza afecteaza economia unei tari cel mai important lucru este sa actionezi, sa nu astepti sperand ca problemele vor trece singure”.\r\n Cand totusi a realizat faptul ca tara se confrunta cu o criza uriasa (poate la fel de marea ca cea din anii `30 denumita „Marea represiune”) Bush a actionat, poate prea tarziu si total ineficient. Statul trebuia sa se situeze intr-o tabara in razboiul dintre banci si populatie si atunci a ales bancile. Avand teama unui nou faliment bancar, statul american a pompat sute de miliarde de dolari in bancile ce erau la un pas de faliment, sperand ca daca va acorda lichiditati bancilor, oamenii se vor imprumuta din nou si economia isi va reveni. Fals!\r\n Dupa ce bancile si-au racapatat puterile au inceput sa-si recupereze banii si astfel foarte multi americani au ajuns pe strazi. Aceasta crestere economica ce s-a resimtit in intreaga lume era ca un balon de sapun intrucat salariile oamenilor nu au crescut la fel de mult ca puterea de cumparare. Totusi au crescut foarte mult rata creditarilor, iar oamenii desi nu castigau cu mult mai mult fata de acum 10 ani au inceput sa se imprumute girand cu propriile locuinte. Mai exact atunci cand pretul imobiliarelor a crescut foarte mult toata lumea isi permitea un credit, punand la bataie propria casa. Atunci cand pretul a scazut brusc, bancile si-au dat seama ca evaluasera gresit imobilele si chiar daca l-ar fi executat silit pe cel ce nu isi platea ratele nu ar fi obtinut mare lucru din vanzarea acesteia.\r\n Asadar bancile nu isi mai puteau recupera banii din credite, iar oamenii nu mai plateau ratele. S-a ajuns intr-un moment critic in care fiecare astepta miscarea adversarului. Atunci a intervenit statul american si a implementat programe de ajutor pentru banci sub premisa ca „ erau giganti prea mari ca sa cada”. Totusi pomparea fondurilor in institutiile de credit nu a dus la descongestionare a lucrurilor practic aceste fonduri fiind ca si cum ai pompa sange intr-un pacient care are o hemoragie interioara. Mai mult decat atat, statul american nu s-a implicat in acest program de sustinere financiara a bancilor si a dat banii pur si simplu fara a incerca sa ii gestioneze.\r\n La cateva luni dupa primirea banilor, directorii de banci anuntau cresteri salariale, aceasta fiind una dintre masurile cele mai proaste luate de conducerea americana. Imediat au aparut si urmarile: foarte multi oameni nemultumiti ca statul a ajutat bancile din bani publici, in timp ce omul de rand isi pierdea casa. O solutie ar fi putut fi infiintarea unui program de ajutorare a populatiei prin care un procent din datoriile catre banci sa fie luate asupra sa de catre stat.\r\n Astfel banii ar fi ajuns tot la banci insa cu un mare avantaj: posesorii de credite reusea sa scape de o parte din datorii fara a-si pierde casele. In orice economie banca este ultima care pierde si incearca sa-si recupereze creditele restante in anul urmator prin cresterea dobanzilor. \r\n Din fiecare criza avem de invatat cate ceva si poate nu intamplator semnul chinezilor pentru criza este acelasi cu cel pentru o noua sansa, un nou inceput. Crizele sunt ciclice, insa acest lucru nu trebuie sa sperie pe cineva, ci din contra sa invatam din aceste probleme economice pentru a sti cum sa le abordam pe cele viitoare. Din 2008 si pana acum multe din state au reusit sa invinga valul de probleme, altele inca incearca. SUA a reusit acest lucru prin venirea lui Barack Obama care a reusit sa puna un echilibru intre stat si competitorii de piata, echilibru ce era pierdut la acea vreme. Economia amerii este una care se credea ca nu poate da rateuri insa iata ca istoria ne invata ca nici un lucru nu este perfect. Pooate ca tocmai impasibilitatea statului a dus la acest dezestru exonomic, iar in urma acestor probleme America a pirdeut si mai mult teren fata de China si in special de tarile din BRIC (Brazilia, Rusia, India si China), tari care au cunoscut o crestere economica uluitoare in perioada crizei economice.\r\n’, ‘2013-10-10 13:12:07’),
(38, ‘Problema Dirichlet’, ‘\r\n Problema Dirichlet este una dintre problemele fundamentale ale teoriei potentialului.A servit pana astazi ca piatra de temelie pentru noile metode, dezvoltate care au contribuit la o mai mare sau mai mica cunoastere a teoriei ecuatiilor diferentiale partiale.\r\n Urmatoarele metode sunt folosite in studiul problemei Dirichlet:\r\n Metoda variationala este bazata pe faptul ca toate functiile sunt definite pe ,isi asuma valori date pe si sunt functii armonice care minimalizeaza integrala Dirichlet\r\n .\r\n O secventa speciala minimalizata este construita pentru ,dupa ce convergenta este demonstrata.Dupa ce este gasita solutia a problemei Dirichlet,existenta integralei este ceruta.\r\n In metoda potentialului ,solutia problemei Dirichlet este gasita ca potentialul de dublu strat al unei densitati necunoscute definite pe .Cu ajutorul formulelor de salt cu referire la aceasta densitate,obtinem o ecuatie Fredholm,din care existenta solutiei problemei Dirichlet urmeaza,luand in calcul ca unicitatea acestei solutii reiese din principiul de maxim.Este presupus ca .\r\n In metoda alternative Schwarz, consideram doua domenii si a caror intersectie o notam ,astfel incat rezolvarea problemei Dirichlet este cunoscuta pentru si separate.Incepem prin a gasi solutia problemei Dirichlet pentru .Granitele si sunt presupuse a fi netede si se intersecteaza intr-un unghi diferit de cel nul.Siruri ale functiilor armonice regulate in si care satisfac conditiile speciale de marginire sunt construite.Apoi aratam ca sirurile converg uniform si limitele lor coincide cu .Functia armonica de limita este regulata in si este functia cautata a problemei Dirichlet.Metoda Schwarz poate fi folosita pentru reuniunea sau intersectia oricaror numere finite de domenii.\r\n Metoda baleiaj in forma in care a fost introdusa de H.Poincare in 1890 este aplicata domeniilor care pot fi prelungite de o multime de sfere.Pasul initial in aceasta metoda este constructia potentialului Newtonian care presupune valoarea specificata pe granitele lui ,dupa ce problema a fost redusa pentru a inlocui acest potential cu potentialul de masa localizat pe fara a schimba valoarea lui pe .Ca si procesul baleiaj pentru sfera ,acesta este realizat intr-o maniera explicita folosind formula lui Poisson.Numerele baleiajului din sfere a caror reuniune prelungesc domeniul al unor forme generale duc la un anumit potential de masa localizat pe granita lui si duc deasemenea la solutia problemei Dirichlet.\r\n’, ‘2013-10-10 13:15:12’),
(39, ‘VALORI’, ‘În ceea ce prive?te defini?ia termenului de, “valoare”exist? o varietate mare de interpret?ri, un obstacol în definirea ?i analiza valorilor este legat de caracterul polisemantic al termenului. În limbajul comun, valoare desemneaz? o varietate de lucruri, precum exprimarea în bani a costului unui bun, m?rimea matematic? asociat? unei m?rimi fizice, suma calit??ilor care dau pre? unui obiect, unei fiin?e, unui fenomen etc.; importan??, însemn?tate, pre?, merit. Termenul de, valoare presupune deasemenea multe suprapuneri semantice cu termeni ca, atitudini, norme, interese, idealuri, conceptul de valoare fiind cuprins deseori în cel de norm? sau atitudine. Un alt obstacol îl constituie faptul c? valorile nu sunt direct observabile, ci ele î?i fac sim?it? prezen?a prin intermediul atitudinilor, opiniilor ?i comportamentului.\r\nSociologia ?i antropologia definesc valorile ca fiind interioare individului, diferite de la un individ la altul, având îns? un important determinant social, exprimat ?i totodat? indus de c?tre norme, obiceiuri ?i ideologii. A?a cum nota Clifford Geertz (1984), valorile, ca ?i credin?ele, nu sunt altceva decât percep?ii individuale ale valorilor ?i credin?elor colective specifice fiec?rei culturi ?i interiorizate prin socializare. Antropologul american Clyde Kluckhohn (1951) define?te valoarea ca reprezentând o concep?ie explicit? sau implicit? despre ceea ce este dezirabil, distinctiv pentru individ sau grup, care influen?eaz? alegerea modurilor, mijloacelor ?i scopurilor ac?iunii. A?adar, valorile reprezint? ceea ce este dorit de indivizi sau grupuri, referindu-se nu numai la realit??ile prezente, ci ?i la ceea ce ar trebui s? fie.\r\nLocus-ul psihologic veritabil al valorilor este individul ?i acestea se formeaz? ?i se definesc prin contactul direct cu indivizi cu care acesta comunic? ?i nu grupul abstract, economic, politic sau social. De aceea în afara indivizilor ca generatori de valori culturale, cultura r?mâne o pur? fic?iune statistic?. \r\nValoarea ne apare astfel ca o rela?ie între subiect ?i obiect în cadrul c?reia, prin polaritate ?i ierarhie, se exprim? pre?uirea acordat? (de o persoan? sau de o colectivitate uman?) unor însu?iri sau fapte, în virtutea capacit??ii acestora de a satisface trebuin?e, necesit??i, dorin?e, aspira?ii umane, istorice?te condi?ionate de practica social?. \r\nPentru Tudor Vianu valoarea este obiectul unei dorin?e, care dorin?? la rândul ei poate fi fizic? sau moral?. \r\n“Valoarea reprezint? interesul manifestat fa?a de un obiect, stima ar?tat? unei persoane. No?iunea de valoare este esen?ialmente subiectiv?, variind în func?ie de individ ?i de situa?ie ?i fiind legat? de satisfacerea trebuin?elor. Un obiect nu are valoare decât în m?sura în care este dezirabil” . Punctele comune ale tuturor acestor abord?ri constau în aceea ce privesc valorile drept modalit??i de a stabili ce este frumos, sau ce este bine ?i plaseaz? valorile la nivelul individului, dar cu un important determinant în natura societ??ii. Deasemenea valorile sunt definite ca determinant al alegerilor din via?a de zi cu zi, un instrument util în ordonarea priorit??ilor propriei vie?i. Valorile reprezentând în fapt o rela?ie a con?tiin?ei subiective cu lumea obiectiv?.\r\n’, ‘2013-10-13 16:15:14’),
(40, ‘De ce mi-as dori sa scriu? ‘, ‘De ce mi-as dori sa scriu? De ce nu? Pentru ca-mi place? Da, imi place sa scriu, pentru ca nu-mi place, sau poate nu am cu cine sa vorbesc foarte mult. Probabil ca se compenseaza si-mi echilibreaza energiile ce tin de comunicare. Lucrez intr-un mediu corporatist in care sablonul lingvistic este ca si cafeaua de dimineata – nelipsit, iar mie imi lipseste vorba de duh, fie ea si corporatista.\r\nAs scrie pentru banii vostri daca se poate, pentru ca mi-e frica putin de ziua de maine – care se anunta nu tocmai prietenoasa cu unii dintre noi, cei care nu putem fi lenesi pe banii nostri pentru ca nu prea-i avem. Dar nu pentru ca suntem lenesi. Asa!\r\nImi si convine practic idéa ca unii au prea putin talent (sau vointa) de a intruchipa ceva bine scris, chiar si propria lor lucrare de licenta, dar nu prea m-as da pe mana lor de viitori licentiati. Asa incat, mi se pare constructiv, desi cinic, faptul ca s-a gandit cineva la cat de profitabila poate fi lenea si ce castiguri poate ea sa aduca. Asta da activitate de nisa.\r\nCe-as scrie? As putea crea articole cu caracter literar sau jurnalistic, as scrie despre moda, bucurie, bucatarie, recenzii de film, dar as putea sa concep si lucrari de licenta in domeniul economiei, sau legat de activitatea bancara, contabilitate, etc. \r\nIntotdeauna mi-am dorit sa fiu jurnalist si, ..nu sunt. \r\nNiciodata nu mi-a placut sa fiu economist si sunt. O fi vreo supapa defecta?\r\nNu, nicidecum. Imi place munca mea. O fac cu simt de raspundere si cu multa seriozitate. Si chiar mi-a dat ocazia sa intalnesc personaje. De tot felul. Unele, incredibile si neasteptate. Altele, banale. Dar fiecare cu un “ceva” al lui, care merita povestit. \r\nDeci, ma simt “angajabila” in ale “scrisului pentru bani”. Ce poate fi mai placut si mai comod decat sa faci ce-ti place si sa o faci pentru bani? Aproape nimic. Constructiv, nu?\r\n’, ‘2013-10-13 16:15:46’),
(41, ‘Razboiul Troiei, in versiune informatica’, ‘irusii care incredinteaza controlul asupra computerelor unui hacker au dominat Internetul in cursul anului 2001 si vor deveni din ce in ce mai periculosi in urmatoarea perioada, considera specialistii in securitatea sistemelor informatice. \r\n\r\nIn cursul anului 2001, peste un sfert dintre toti virusii identificati de specialistii companiei Sophos, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii antivirus din lume, au fost de tip „cal troian”, de aceea acest tip de virus poate fi considerat cel mai activ din acest an.\r\n\r\nVirusii troieni, precum Code Red II sau Badtrans (identificat in week-end-ul trecut) pot infecta un computer prin intermediul unui simplu si inocent mesaj e-mail, furnizand hackerilor accesul nelimitat asupra computerului, care pot inregistra astfel comenzile lansate de la tastatura sistemului si numerele de carti de credit ale utilizatorului.\r\n\r\n”Caii troieni au inregistrat o crestere uriasa,” spune Graham Cluley, senior technology consultant la Sophos Anti-Virus.\r\n\r\nPrimul caz intens mediatizat s-a petrecut la sfarsitul anului trecut, moment in care care un virus troian a patruns in reteaua de computere a gigantului industriei software, Microsoft. Desi hackerii au avut probabil acces la software vital, Microsoft a anutat ca virusul a fost identificat si eliminat inainte sa produca pagube.\r\n\r\n”Troienii se infiltreaza in sistem si se ascund, spune George Samenuk, chief executive la Network Associates, iar identificarea sa este dificila. Se poate intampla sa fie necesara formatarea computerului, masura extrem de dura.\r\n\r\nUn alt factor favorabil troienilor este potrivit analistilor faptul ca utilizatorii casnici subscriu la servicii de Internet rapid, prin intermediul retelelor de cablu TV sau linii de transmisie dedicate. \r\n\r\nDeoarece aceste conexiuni sunt permanent in functiune, si portile catre PC-ul familiei sunt mereu deschise pentru cei care au furat password-uri utilizand un troian. De asemenea, utilizatorii casnici utilizeaza extrem de rar un firewall si programe de identificare a virusilor pentru a se proteja, considera Cluley.\r\n\r\nIn plus, vanzarile de software antivirus sunt inca o picatura fata de oceanul de utilizatori de computere conectate la Internet. \r\n\r\nAstfel, compania producatoare de antivirusi McAfee.com, din cadrul Network Associates, este unul dintre furnizorii de frunte in acest segment de piata, cu aproximativ 1,2 milioane de persoane care au subscris in doi ani. \r\n\r\nIn acelasi timp insa, in Statele Unite exista in prezent aproximativ 62,8 milioane de familii conectate la Internet.\r\n’, ‘2013-10-13 16:16:59’),
(42, ‘Uniunea European?: aspecte democratice’, ‘Uniunea European? este caracterizat? printr-un sistem institu?ional complex care se reflect? asupra procesului decizional conducând la percep?ia potrivit c?reia deciziile luate la nivel european sunt lipsite de legitimitate democratic?.\r\nRealizarea unei uniuni a cet??enilor a reprezentat unul dintre obiectivele exprimate de c?tre fondatorii Uniunii Europene, iar criteriile de aderare impuse statelor care doresc sa devin? membre prev?d, printre altele, condi?ia ca acestea s? fie democra?ii func?ionale.\r\nUniunea European? este considerat? un garant al democra?iei, dar în acela?i timp, se constat? anumite caren?e ale democra?iei datorit? sistemului s?u de func?ionare complex. Având în vedere c? deciziile luate la nivel european au impact tot mai mare asupra vie?ii cet??enilor ?i-au f?cut apari?ia anumite probleme cunoscute sub denumirea de deficit democratic. \r\nDeficitul democratic poate fi în?eles în dou? moduri. Pe de-o parte, acesta reprezint? consecin?a structurii complexe a sistemului institu?ional european, iar pe de alt? parte este în?eles ca o consecin?? a lipsei demosului european.\r\nViziunea ortodox? asupra deficitului democratic al Uniunii Europene const? în faptul c? transferul puterilor legislative de la parlamentele na?ionale la institu?iile europene nu a fost marcat de un grad echivalent de r?spundere democratic? ?i de un con?inut legislativ din partea Parlamentului European, singura institu?ie aleas? în mod direct” (Chryssochoou, 2003 :368). \r\nConform viziunii ortodoxe se disting dou? forme de deficit democratic institu?ional. Prima form? este reprezentat? de de-parlamentarizarea sistemelor politice na?ionale ?i influen?a crescând? a executivului. Cea de-a doua form? se refer? la transferul autorit??ii decizionale de la nivelul na?ional sau subna?ional la cel suprana?ional, transfer care a avantajat factorii decizionali executivi în defavoarea parlamentarilor conducând la sl?birea leg?turii dintre electorat ?i legislatori. În acest context, pierderea controlului parlamentelor na?ionale trebuie compensat? de un proces de parlamentarizare la nivel european prin oferirea de puteri sporite Parlamentului European astfel încât acesta s? realizeze func?iile unui parlament real. Acest lucru implic? de obicei o orientare spre un sistem bicameral la nivel european în care PE s? constituie reprezentarea direct? ?i popular?, iar Consiliul Uniunii Europene s? constituie reprezentarea teritorial? indirect?. \r\nRolul Parlamentului European a fost înt?rit, îns? câ?tigurile acestuia nu au compensat pierderile la nivel na?ional, iar procesul de integrare european? a r?mas controlat de executivele na?ionale ?i de cele de la nivel european. Astfel, „conceptul de deficit democratic se refer? la sl?biciunea Parlamentului European ?i la incapacitatea acestuia de a men?ine executivul european r?spunz?tor în fa?a sa într-o manier? similar? celei existente la nivel na?ional” (Katz, 2000: 4) A existat în paralel un suport sporit în vederea implic?rii parlamentelor na?ionale, iar începând cu Tratatul de la Nisa a existat un interes pentru atrubuirea unui rol formal parlamentelor na?ionale în cadrul procesului legislativ, obiectiv realizat prin intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona.\r\nNu doar Parlamentul European constituie subiectul deficitului democratic. Comisia European? este considerat? a fi o institu?ie nedemocratic?, chestiunea avut? în vedere în acest sens fiind gradul în care aceasta este capabil? s? se elibereze de controlul guvernelor ?i al parlamentelor na?ionale ?i s? ac?ioneze independent.\r\nCurtea de Justi?ie a fost de asemenea criticat? ca având o înclinare pro-integra?ionist?. Obliga?ia acestei institu?ii este de a interpreta aplicarea tratatelor, îns? nu exist? un acord în privin?a m?surii în care aceasta de?ine un rol autonom.\r\nConsiliul Uniunii Europene reprezint? o surs? a deficitului democratic din cauza faptului c? luarea deciziilor în cadrul s?u nu se realizeaz? în mod public. Discre?ia care înconjoar? deliber?rile în cadrul acestei institu?ii restric?ioneaz? controlul parlamentelor na?ionale asupra ac?iunilor reprezentan?ilor lor.\r\nPe l?ng? aceste aspecte privind institu?iile Uniunii Europene, un alt aspect care conduce la perceperea deficitului democratic îl constituie complexitatea sistemului de func?ionare în cadrul UE, dificil de în?eles pentru cet??eni. Acest aspect conduce la un interes sc?zut din partea cet??enilor care se reflect? în participarea redus? la alegerile pentru Parlamentul European.\r\nUn alt aspect al problemei deficitului democratic, propus de Eijk ?i Franklin, „rezult? din faptul c? alegerile europene se desf??oar? în primul rând pe baza chestiunilor politice na?ionale. Problema const? în faptul c? structura institu?ional? ?i practicile politice ale UE e?ueaz? în a se conforma unei concep?ii speciale asupra democra?iei care este constituit? de interpretarea idealizat? a democra?iei parlamentare la nivel na?ional” (Katz, 2000: 5).\r\nAbsen?a demosului la nivel european st? la baza perspectivei socio-psihologice asupra deficitului democratic. Aceast? perspectiv? porne?te de la afirma?ia potrivit c?reia „democra?ia, în forma guvern?rii reprezentative ?i responsabile, presupune o infrastructur? popular?. Un demos transna?ional poate fi definit ca un corp compozit de cet??eni, ai c?rei membri împart un interes activ în guvernarea democratic? a statului ?i care se pot identifica cu institu?iile centrale de guvernare” (Chryssochoou, 2003:373). Chryssochoou consider? c? garantarea drepturilor cet??ene?ti comune prin Tratatul de la Maastricht nu este potrivit? pentru rezolvarea problemei deficitului democratic deoarece este nevoie de schimb?ri în modul în care europenii se percep pe ei ?i comunit??ile c?rora apar?in.\r\nChristophe Combrez, în lucrarea The Democratic Deficit in the European Union. Much Ado about Nothing? propune analizarea deficitului democratic din perspectiva rezultatului procesului legislativ. În acest sens, prezint? un model teoretic în cadrul c?ruia distan?a dintre politicile UE ?i politica ideal? a aleg?torului median reprezint? m?sura deficitului democratic. Astfel, modelul eviden?iaz? faptul c? procesul legislativ din UE nu conduce la politici nedemocratice, iar percep?ia asupra deficitului democratic provine din modul în care procesul politic este condus. UE a fost capabil? s?-?i men?in? institu?iile ?i procesul legislativ în ciuda func?ion?rii lor percepute ca nedemocratice, tocmai datorit? faptului c? rezultatul politic a corespuns în mare m?sur? preferin?elor aleg?torilor.\r\nReforma institu?ional? reprezint? o solu?ie posibil? în vederea reducerii deficitului democratic. Evolu?ia sistemului institu?ional al Uniunii Europene a urm?rit o direc?ie spre eficientizare ?i democratizare. Tratatul de la Lisabona realizeaz? o serie de reforme în vederea asigur?rii unui proces decizional mai democratic prin consolidarea rolului Parlamentului European ?i prin atribuirea de noi responsabilit??i de colegislator, ceea ce influen?eaz? capacitatea acestuia de a lua decizii care au un impact asupra vie?ii de zi cu zi a cet??enilor ?i de a le proteja drepturile.\r\nEforturile de reducere a deficitului democratic prin sporirea puterii Parlamentului European sunt umbrite de lipsa unui demos european ?i de implicarea redus? a cet??enilor care se reflect? în participarea sc?zut? la alegerile pentru PE.\r\n Legitimitatea dual? constituie solu?ia pentru dotarea Uniunii Europene cu legitimitate democratic?. „Din aceast? perspectiv?, sistemele politice transna?ionale, precum UE, pot fi democratice dac? cet??enii dispun de dou? canale pentru a controla puterea politic?” (de Vries, 2010: 7). Aleg?torii dispun de dou? canale de reprezentare în cadrul procesului decizional al UE. Pe de-o parte, alegerile na?ionale îi responsabilizeaz? pe reprezentan?ii na?ionali care le reprezint? interesele în cadrul Consiliului, iar pe de alt? parte, prin alegerile pentru PE, aleg?torii voteaz? ?i îi trag la r?spundere pe reprezentan?ii europeni.\r\n În ciuda extinderii semnificative a rolului PE ?i a oportunit??ilor oferite de tratate, acordarea unui rol echivalent cu acela pe care îl au parlamentele na?ionale ar crea o putere politic? deplin? la nivel european. Un asemenea rol ar constitui o provocare la adresa suveranit??ii statelor în acele sectoare în care sunt capabile s? blocheze deciziile ?i în care PE nu are putere de codecizie ?i ar presupune o nou? revizuire a tratatelor. În acest sens o trecere complet? spre un model federal, bazat pe principiile subsidiarit??ii, suveranit??ii populare ?i echilibrului puterilor, este necesar?.\r\n Urm?rind evolu?ia PE se observ? c? acest element al structurii institu?ionale ?i-a asumat ?i a impus anumite reguli care fac activitatea comunitar? mai democratic?.\r\nParticiparea tot mai mare a Parlamentului European la procesul de elaborare a normelor comunitare, ob?inând drepturi de decizie egale cu cele ale Consiliului într-un num?r cât mai mare de domenii, influen?eaz? capacitatea acestuia de a lua decizii care au impact asupra vie?ii de zi cu zi a cet??enilor ?i de a le proteja drepturile.\r\nEvolu?ia Uniunii c?tre un sistem federal are efecte pozitive asupra caracterului democratic al Uniunii datorit? faptului c? încurajeaz? luarea deciziilor la un nivel cât mai aproape de cet??eni, iar evolu?ia Parlamentului European se înscrie în aceast? direc?ie.\r\n’, ‘2013-10-13 16:17:32’);

iulie 4, 2019

LUCRARI DE Licenta – DOMENIUL ECONOMIC

Published lucrare la comanda

lucrare de licenta la comanda ...Share on FacebookShare on Google+Email this to someone

Lucrare de licenta, lucrare de master ori teza doctorat  in domeniul economic ? Ti-a fost impus un titlu, un anumit numar de pagini, un anumit cuprins, un anumit numar de capitole ori o anumita bibliografie ? Se pare ca ai cam intrat in criza de timp si oricat ai incerca nu reusesti sa-ti pui toate informatiile cap la cap ?

Redactare la comanda te ajuta sa treci cu bine si peste acest ultim examen, indiferent de complexitatea lucrarii de diploma pe care va trebui sa o prezinti in fata comisiei de evaluare !

Redactam, la cele mai bune preturi de pe piata, lucrari licentadisertatii master, teze doctorat, referate si proiecte din domenii vaste, precum :

  • Economie generala
  • Economia comertului, turismului si serviciilor
  • Management
  • Contabilitate si Informatica de Gestiune
  • Informatica economica
  • Finante Banci
  • Administrarea afacerilor
  • Afaceri internationale

Portofoliul lucrarilor de diploma pe care le-am realizat pentru clienti, de-a lungul anilor, este unul impresionant, ca si varietatea temelor acestora.

Lucrarea de licenta, disertatia master sau teza de doctorat include complexul sistem monetar european ori pe cel international ? Ai de facut diverse analize in domeniul politicii monetare ori al globalizarii economice ? Te intereseaza o cercetare completa in domeniul relatiilor economice internationale ori in cel al schimburilor comerciale internationale ? Sau poate studii complexe despre :

  • Datoriile publice ale statelor lumii
  • Institutiile financiar-bancare la nivel global
  • Politica comerciala contemporana

Comanda acum exact lucrarea de diploma care te intereseaza si vei beneficia de cel mai bun raport calitate/pret ! Colaborand cu noi nu vei intra niciodata in criza ! La noi criza se regaseste doar in lucrarile de licenta, disertatiile master ori tezele doctorat ce trateaza instabilitatea economica globala din ultimii ani :

  • Lucrari de diploma – domeniul crizelor economice
  • Lucrari de diploma– domeniul crizelor valutare
  • Lucrari de diploma- domeniul crizelor financiare

originalitate si profesionalism

iulie 2, 2019

PSIHOLOGIA SI LUCRAREA DE LICENTA

Published lucrare la comanda

lucrare de licenta la comanda ...Share on FacebookShare on Google+Email this to someone

Ai urmat cursurile facultatii de psihologie, atras fiind de comportamentul uman, dar si de anumite functii si procese ce se desfasoara la nivel mental ? Ai ajuns in ultimul an de studiu si ti-ai facut deja planurile pentru viitoarea ta cariera ? Visezi la propria firma de consultanta si recrutare pe piata muncii ori poate la un cabinet individual de consiliere? Sau poate te simti atras de domeniul psihoterapiei, al psihologiei ori ti-ai dori un viitor la o catedra ?

Dar ti-ai ales si tema pentru lucrarea de licenta pe care va trebui sa o prezinti in fata comisiei de examinare ? Sau inca nu stii ce titlul va avea viitoarea ta lucrare de diploma ?

In acest caz nu trebuie sa te ingrijorezi ! Nu esti nici primul si cu siguranta nu vei fi nici ultimul absolvent care intampina dificultati cu alegerea temei pentru o lucrare de licenta ! Cei mai norocosi studenti primesc o tema la alegere dintr-o lista ce le este pusa la dispozitie de catre profesorul coordonator. Sunt insa si multe cadre didactice care le solicita absolventilor sa vina ei cu propuneri pentru tema lucrarii de licenta.

Si in aceasta situatie studentul incepe sa isi puna o serie intreaga de intrebari :

  • Ce titluri pot sa includ in lista temelor pentru o lucrare de licenta ?
  • Care este gradul de complexitate maxim pe care il va solicita profesorul coordonator pentru realizarea lucrarii de diploma ?
  • Cum stiu ca bibliografia aleasa pentru lucrarea de licenta este completa sau dimpotriva ?
  • Structura lucrarii de licenta este oare cea mai potrivita alegere ?
  • Titlurile alese pentru capitole sunt de impact sau ele imi vor atrage o depunctare din partea comisiei de examinare ?
  • Studiul de caz este cel mai potrivit pentru a scoate in evidenta calitatea lucrarii de licenta ?

Intrebari firesti pentru orice absolvent ajuns in faza elaborarii unei lucrari de diploma. Intrebari la care te ajutam sa gasesti cele mai bune raspunsuri. In plus, iti punem la dispozitie o gama variata de optiuni, din care tu vei putea alege exact tema potrivita pentru o lucrare de licenta perfecta !

iunie 26, 2019

LUCRAREA DE LICENTA – CAPCANE

Published lucrare la comanda

lucrare de licenta la comanda ...Share on FacebookShare on Google+Email this to someone

Trecut-au si semestrele alocate studiilor universitare (indiferent de tipul acestora) si uite ca ai ajuns in momentul in care te pregatesti intens de sustinea examenului de absolvire ! Stii ca nivelul informatiilor pe care le-ai acumulat de-a lungul timpului este unul satisfacator, stii ca examenul acesta nu are cum sa fie cu mult mai dificil decat marea majoritate a examenelor de pana acum si totusi ai emotii…

De ce ? Ca tot absolventul, din cauza lucrarii de licenta pe care va trebui sa o realizezi si ulterior sa o prezinti in fata membrilor comisiei de evaluare.

Multi sunt poate absolventii care isi spun ca realizarea unei lucrari de diploma nu poate fi un lucru chiar atat de dificil. Adevarat, dar asta doar in cazul in care ai o anumita experienta in realizarea si redactarea unei lucrari de gen, indiferent ca este vorba de o lucrare de licenta, de o lucrare de doctorat, de o lucrare de master, de o lucrare de grad didactic sau de un referat mai complex !

De ce ? Pentru simplu motiv ca realizarea unei lucrari de diploma implica mult mai multe aspecte decat s-ar putea sesiza in prima faza, si anume :

  • Numarul paginilor lucrarii de licenta / disertatie master / teza doctorat/ lucrare grad ar putea depasi cu mult numarul paginilor pe care vei reusi sa le realizezi, dupa adaugarea tuturor informatiilor pe care le ai la idemana
  • Sursele incluse in bibliografie ar putea fi dificil de procurat sau destul de greu de consultat, situatie in care lucrarea de diploma ar putea fi considerata drept incompleta
  • Cercetarea inclusa in cadrul unei lucrari de licenta/ lucrare doctora/ lucrare master / lucrare grad didactic s-ar putea dovedi destul de dificila de realizat, pe parcursul derularii acesteia
  • Imaginile, textele si anexele pot fi acestea sa iti ofere serioase batai de cap

In aceasta situatie, ce varianta optima ai la dispozitie ?

Redactare la comanda – redactare profesionala, indiferent de tipul lucrarii de diploma, de domeniul acesteia sau de cerintele impuse !

100 % originale, 100 % cel mai bun raport calitate/pret !

iunie 21, 2019