Ne-a fost dor de începutul revoluției învățării?

Educația nu poate rămâne la fel în secolul XXI ca la începutul anilor 1900. Majoritatea țărilor dezvoltate recunosc că metodologiile de educație formală și-au epuizat posibilitățile și ar trebui înlocuite cu soluții noi. Învățarea bazată pe probleme, învățarea mobilă și cursurile online deschise masive (MOOC) sunt adesea considerate inițiatorii revoluției educaționale care va schimba modul în care vedem universitățile și liceele pentru totdeauna.

Cu toate acestea, realitatea este departe de previziunile optimiste. Într-o mișcare neașteptată, Udacity a renunțat la cursuri gratuite pentru clienții corporativi. Proiectele educaționale mai mici nu merg mai bine. Dezvoltatorii de software se luptă cu convingerea oficialilor guvernamentali și a ministerelor să testeze și să implementeze cele mai noi tehnologii. Este nevoie de mai mult de 12 luni pentru a vă pregăti pentru un test în cadrul unei școli sau universități. Acesta este cu greu un ritm revoluționar pe care mulți pasionați de educație l-au imaginat.

Elevii individuali vor începe revoluția învățării

Spre deosebire de reformele oficiale, schimbările cu adevărat revoluționare sunt influențate de deciziile indivizilor și nu de directivele guvernamentale. Când oamenii aleg să adopte progresele tehnologice, cum ar fi Internetul sau vehiculele electrice, politicienii nu își pot afecta alegerile.

Din fericire, în timp ce guvernele continuă să cântărească opțiunile și să desfășoare teste, oamenii au început deja revoluția învățării. Este anunțat de promițătoarele start-up-uri de tehnologie de învățare. Acestea creează produse pentru a permite învățarea ușoară pentru toată lumea. Spre deosebire de platformele educaționale uriașe, aceste noi companii îi determină pe utilizatori să fie dispuși să-și învețe accentul principal. Și asta deschide o perspectivă pentru revoluția educației.

Întreprinderile mai mici au succes deoarece nu vizează sistemul formal de educație. Ei nu intenționează să revoluționeze școlile. Clienții lor sunt persoane care doresc să își aprofundeze cunoștințele fără constrângerile formării formale. Clienții sunt singurul factor limitativ pe calea succesului, deoarece determină valoarea produsului și decid dacă merită prețul cerut.

În mod surprinzător, sistemul formal de formare rămâne la periferia acestei revoluții. Obiectivul mediu al studentului este să promoveze examenele finale și să obțină diploma și să nu dezvolte competențe și să obțină cunoștințe. Cu alte cuvinte, majorității studenților le pasă mai mult de nota examenului de spaniolă decât de capacitatea reală de a înțelege o persoană care vorbește spaniola. Cu toate acestea, nu este vina studentului, văzând că în timpul angajării un certificat sau o diplomă este de obicei mai de dorit pentru angajatori decât abilitățile sau cunoștințele demonstrate.

Soluțiile tehnologice fac posibile opțiuni inimaginabile anterior. Wikipedia, camerele web și e-mailul sunt doar câteva exemple de noi instrumente educaționale. Diferitele instrumente de învățare a limbilor străine includ acum platforme interactive online, săli de clasă virtuale și comunități de traduceri provenite din mulțime. Nu există standarde formale sau linii directoare obligatorii. Singura certitudine este cererea tot mai mare de instrumente de învățare online și mobile.

Învățarea limbilor străine este doar un aspect al tendinței globale de auto-învățare. Programele de formare a creierului și cursurile de programare apar zilnic. Noile soluții tehnologice permit oamenilor să învețe la metrou, la cafenea sau în timpul unei pauze de masă.

Revoluția educațională s-ar putea să nu se potrivească definiției convenționale, dar este alimentată de indivizii nemulțumiți de sistemul actual. Totuși, este destul de lent încât unii oameni nu își dau seama că a început deja. Și când îndrăznești să privești în afara limitelor sistemului formal de educație, vei vedea adevărata sa putere și amploare.

februarie 1, 2021