Lasand la o parte normele de redactare ale unei lucrari de diploma, cerintele impuse in cazul cercetarii realizate pentru intocmirea unei disertatii master sau a unei teze de doctorat, ori precizarile legate de studiile de caz solicitate in diverse lucrari de licenta, elaborarea la nivel academic a unor lucrari de evaluare implica si anumite standarde de etica, ce sunt clar stipulate in Codul aferent.
Indiferent ca este vorba de o cercetare stiintifica ori doar de o lucrare metodica, principiile etice se impun a fi respectate cu strictete de toti autorii care tin la o evaluare cat mai corecta a lucrarii de diploma realizate.
Astfel, pe langa mentinerea, pe tot parcursul realizarii unei lucrari de diploma, a nivelului academic impus, standardele etice implica :
- Un grad ridicat al onestitatii stiintifice, cu evitarea comiterii fraudelor, indiferent de tipul lucrarii realizate (lucrari licenta, lucrari master, lucrari doctorat, lucrari metodico – stiintifice)
- Interpretarea eronata a rezultatelor cercetarii realizate ori falsificarea datelor ce au fost obtinute cu prilejul acesteia
- Evitarea, prin diversele metode specifice, pe tot parcursul elaborarii unei lucrari de diploma, a riscului aparitiei unor erori datorate neglijentei
- Recunoasterea contributiilor aduse domeniului studiat de catre alti autori, fara insa a fi plagiate rezultatele acestora
- Implementarea principiului vizand responsabilitatea publica, rezultatele inovative, de interes pentru domeniul studiat, fiind facute ulterior publice (in conditiile legii)
- Mentionarea corecta, in cadrul listei de referinte, a tuturor surselor bibliografice ce au stat la baza documentarii/intocmirii lucrarii de diploma
- Mentionarea in cadrul lucrarii a tuturor contributiilor de sprijin primite din partea unor persoane sau a unor institutii
Nu neglijati aspectele etice ale lucrarii dumneavoastra ! Indiferent ca aceasta este o lucrare de licenta, teza doctorat, disertatie master ori lucrare de grad, aspectele etice sunt tratate cu maxima seriozitate de catre membrii comisie de examinare.